Duurzaam Gebouwd Connect - Het integrale platform

Marjet Rutten


Marjet Rutten

Functie:
Marketeer en innovator

Organisatie:
Constructief

Publicaties op duurzaamgebouwd.nl

Bekijk alle publicaties op duurzaamgebouwd.nl »

Marjet Rutten is vanaf 1998 werkzaam in de branche en wil bijdragen aan een dynamische, succesvolle bouwsector. Zij doet dit als publicist en presentator door organisaties bewust te maken van de ontwikkelingen om hen heen en hen concrete handvatten te geven hoe zij daarop in kunnen spelen. Innovatie (onder meer energietransitie, digitalisering en industrialisatie) en marketing zijn thema's waar zij warm voor loopt.

Regelmatig publiceert zijn artikelen en boeken om de impact van de ontwikkelingen op een voor iedereen begrijpelijke manier over te dragen. Soms op eigen initiatief maar ook in opdracht. Ze heeft zes boeken op haar naam staan. De prikkelende titels staan symbool voor hoe zij de sector wil uitdagen.  ‘Van Yab Yum naar Dim Sum’ (2010), ‘Van weerstand naar transparant’ (2011), ‘Vrouwen kunnen niet bouwen’ (2012), ‘Van ‘kan nie’ naar passie’ (2013),  ‘Van maken naar raken’ (2015) en 'De kracht van een goede opdracht' (2018).

Marjet adviseert daarnaast diverse organisaties en zelfs ministers over vernieuwingen. in 2012 was zij prominent lid bij het opstellen en concretiseren van de 'Bouwagenda' en ook binnen de huidige Bouwagenda van Bernard Wientjes speelt zij een rol. Daarnaast is ze ook actief in diverse beoordelingscommissies en jury's waar zij onder meer oordeelt over de marktkansen van geplande product- en procesinnovaties.

Marjet houdt ervan om uit te dagen en te prikkelen, maar wel op een positieve manier. Enthousiasmerend, resultaatgericht, doener, houdt van actie, direct en energiek.

www.marjetrutten.nl

 

« Naar het overzicht

Terug naar boven